Tämä opas kuvaa, mitä tietoja tarvitaan uutta projektia aloitettaessa ja missä järjestyksessä Collection Pro tulisi määrittää.
Tietojen kerääminen
Ensin sinun tulee kerätä joitakin tietoja käyttäjiltävi. Näihin kuuluvat tietomalli (mitä kenttiä he tarvitsevat), käyttöoikeuksien hallinta (mitä käyttäjäryhmiä he tarvitsevat), asennus (tiedostojen määrä, URL, …) ja migraatio (tuotava data).
Tietomalli
Tietomallin määrittämiseen tarvitset vähintään:
- Kentän nimi (miten kenttä tulisi nimetä)
- Kentän tyyppi (pitäisikö sen olla yksirivinen vai monirivinen kenttä, luettelo, päivämääräkenttä, numero vai latauskenttä)
- Useita kentä (voiko kenttä olla liitettynä tietueeseen useita kertoja vai ei)
- Luettelotyyppi (pitäisikö sen olla yksinkertainen luettelo vai hierarkkinen luettelo)
Lue kenttätyypeistä lisää täältä.
Monimutkaisuudesta ja käyttäjien tiedoista riippuen seuraavat tiedot tulisi kerätä:
- Pakolliset kentät
- Monikieliset kentät
- Kentät oletusnäkymään
- Kentät tekstinäkymään
- Kentät taulukkonäkymään
- Kentät kokotekstihakuun
- Kentät tarkennettuun hakuun
- Kentät suodattimeen
- Jakajat
- Esikatseluversiot
- Metatietojen kartoitus
Käyttöoikeuksien hallinta
Käyttäjäryhmien ja käyttöoikeuksien määrittämiseksi tulisi kerätä seuraavat tiedot:
- Ryhmien nimet
- Ryhmien käyttöoikeudet
- Tagit & työnkulut
- Poolien nimet
- Anonyymi pääsy?
- Itserekisteröinti?
- Kokoelmien jakaminen?
- …
Lue lisää oikeuksien hallinnasta täältä.
Asennus (jos on-premises)
Palvelimen koon ja määritysten päättämiseksi kerää seuraavat tiedot:
- Materiaalien tallennustilan koko
- Materiaalien lukumäärä
- Käyttöliittymän URL
- Todennuspalvelut (LDAP, SSO)
Migraatio
Jos et ole aloittamassa tyhjällä Collection Pro:llä, sinun tulisi kartoittaa olemassa olevan datan rakenne ja miten se tulisi tuoda.